Du skal da bare se at finde dig en kone, sagde Kurt tørt, da vi for nogle uger siden sad i en skurvogn og spiste frokost. Kurt er tømrermester på et mindre byggeri, hvor jeg har el-entreprisen. Det er faktisk min første egentlige entreprise, efter at jeg for kort tid siden startede som selvstændig el-installatør, og endnu består mit firma kun af mig selv.
Mange opkald
Anledningen til Kurts bemærkning var, at min mobiltelefon havde ringet tre gange indenfor 10 minutter, og han havde også bemærket, at den forbandede telefon ofte forstyrrede mig midt under arbejdet, og nu mente han altså, at jeg skulle finde mig en kone, der så også kan varetage opgaven med telefonpasning i mit lille firma. Jeg kunne jo også vælge at bruge Responsum til telefonpasning selvfølgelig.
Men det er jo ikke så ligetil at finde en kone, for sådan en skal man jo også kunne holde ud at leve sammen med, og det er altså ikke lykkedes mig endnu. Men jeg fik en anden ide under den snak i skurvognen, for Lars, der er murersvend, nævnte, at han vidste, at der findes bureauer, der mod betaling kan tage sig af den slags for folk som mig, og det er trods alt billigere end at ansætte en person til det – og for den sags skyld nok også meget billigere end at få sig en kone, som hans sagde med et grin.
Gode services
Jeg tænkte lidt over det, og om aftenen samme dag gave jeg mig til at søge på nettet efter den type muligheder, og jeg fandt faktisk også et firma her i byen, der på en hjemmeside fortalte om de mange muligheder for service, de kunne yde, så jeg noterede mig telefonnummeret for at få en snak med dem om mine muligheder.
Næste dage aftalte jeg et møde med indehaveren af bureauet, og på det møde blev jeg godt nok overrasket over, hvad de kunne påtage sig. Der var bestemt ikke kun tale om telefonpasning, men snarere om en bred vifte af forskellige slags receptionsservice. Noget af det, der overraskede mig, var de muligheder for service med specielt sigte på min situation, bureauet kunne tilbyde.
Ofte håndværkere
Indehaveren fortalte mig, at en stor del af deres kunder faktisk er folk som mig, altså håndværkere eller andre, der driver en enkeltmandsvirksomhed og som har vanskeligt ved at besvare de telefoniske henvendelser, der løber ind i løbet af en arbejdsdag.
For eksempel, fortalte indehaveren mig, så har vi et tilbud om screening af telefonopkald. Det indebærer, at vores ansatte i mange tilfælde kan besvare et opkald til dig, når bare vi har den nødvendige viden, og så slipper du selv for at skulle tage telefonen midt under arbejdet.
Bureauet har også en besked service, så de tager imod besked fra de kunder, der forsøger at ringe mig op, og så sender de en sms til mig, så jeg kan kontakte kunden på et tidspunkt, der er belejligt for mig. For mig giver det jo også den fordel, at folk, der ringer til mig, aldrig ringer forgæves, så nu har jeg indgået en aftale med bureauet.

Seneste kommentarer