«

»

sep 23

Moderne markedsføring

Min gode kollega, Ingelise, hører i hvert fald ikke til dem, der forsøger at slippe så nemt om ved arbejdet som muligt. Det har jeg da vidst længe, men forleden dag leverede hun beviset ved at gå direkte til vores direktør og fortælle, at hun ganske enkelt havde for lidt at lave på jobbet.

Det er der selvfølgelig en forklaring på. For godt og vel et par år siden begyndte vores firma at bruge e-mail marketing til at markedsføre vores omfattende sortiment af alle former for udstyr til havearbejde. Vi sælger produkterne både i nogle fysiske butikker rundt om i hele landet, men primært gennem vores webshop, som har været gennem en rivende udvikling.

Den udvikling har for alvor taget fart, efter at vi begyndte at udsende daglige nyhedsbreve til de kunder, der har handlet i vores webshop og som derfor har oplyst deres mailadresse og klikket i en lille boks for at tilkendegive, at de gerne vil modtage vores nyhedsbreve.

Den gang vi begyndte på denne form for markedsføring, blev Ingelise ansat i en nyoprettet stilling, og det var hendes opgave at sørge for at sende nyhedsbreve ud hver dag. Hun skulle så selv indsamle materialet til nyhedsbrevene fra vores lager og vores indkøbsafdeling, så nyheder i vores sortiment kunne komme ud til kunderne.

Men med tiden blev de forskellige nøglemedarbejdere i firmaet bevidste om, at Ingelise jo skulle have noget materiale til sine nyhedsbreve, så de henvendte sig selv til hende med billeder og tekst, så det efterhånden var en sag om få minutters arbejde for hende at kreere sådan et nyhedsbrev.

Samtidig skete der så det, at firmaet købte noget e-mail marketing software, der med et slag gjorde det meget lettere og hurtigere for Ingelise at klare selve udsendelsen af nyhedsbrevene. Hun var selv med til at strikke det nye nyhedsbrev system sammen i et tæt samarbejde med en it-mand fra det firma, hvor vi købte den nye software. På den måde blev systemet indrettet til lige præcis vores behov, hvilket selvfølgelig også gjorde Ingelises daglige arbejde lettere.

Og mange af de funktioner, der knytter sig til Ingelises arbejde er med tiden blevet de rene rutiner for hende, så de heller ikke kan udfylde en normal arbejdsdag. Men hun har heldigvis godt med kreative evner, som i høj grad kommer firmaets nyhedsbreve til gode, for hendes opsætning af indholdet i nyhedsbrevene må siges at være en erfaren grafiker værdig, så man kan godt tillade sig at hævde, at vores firma har nogle af de flotteste nyhedsbreve, man kan finde på markedet.

Men som sagt synes Ingelise ikke selv, at hun har nok at lave, og det skulle vise sig at være god timing, da hun gik til vores direktør forleden dag for at bede om nogle flere opgaver. Det viste sig nemlig, at direktøren i noget tid havde gået og puslet med tanken om at supplere vores nyhedsbreve med SMS markedsføring, så nu er der ingen tvivl om, at det på et tidspunkt vil blive Ingelises nye arbejdsopgave.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Moderne markedsføring, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan bruge disse HTML tags og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>