Nu må du indrømme, at jeg fik ret med hensyn til den investering, bemærkede jeg med en slet skjult tilfredshed til min kone, da vi i dag leverede en stak ganske almindelige plakater / plancher til Borgerforeningen her i vores lille stationsby. Plakaterne skal hænges op som reklame for den årlige sommerfest nede ved søen, hvor stort set hele byens befolkning en weekend hvert år samles til den suverænt største begivenhed i vores by.
Baggrunden for min bemærkning er, at vi for knap tre år siden valgte at investere i en stor printer, der kan printe ud i såkaldt storformat på en række forskellige medier fra almindeligt papir til selvklæbende vinyl.
Da jeg fik ideen til selv at investere i sådan en professionel printer til godt og vel 40.000 kroner, var det på baggrund af, at alle vi seks detailhandlere her i byen hvert år brugte ikke ubetydelige summer på at få fremstillet forskelligt reklamemateriale såsom udsalgsskilte og lignende.
Det gik op for mig, at hvis vi i byen selv havde sådan en printer, kunne både vi forretningsdrivende og andre dels spare omkostningerne ved at skulle køre de cirka 30 kilometer til den nærmeste større by, hvor der findes et firma, der kan levere den slags print, dels kunne vi opnå en meget hurtigere levering. Og mine beregninger fortalte, at det nok kunne betale sig at investere i sådan en printer til storformat.
Det gjorde jeg så under svage protester fra min kone, som ikke helt troede på projektet. Det gjorde jeg derimod selv, for udviklingen har efterhånden gjort, at det med håndskrevne reklametekster på et A3-ark ikke er helt tidsvarende mere, og de forretningsdrivende har jo alle sammen selv computere med noget software, så de kan designe deres reklamer, som de vil.
Initiativet blev da også godt modtaget af mine kolleger i de øvrige detailforretninger, da jeg orienterede dem om, at jeg nu var leveringsdygtig i folieprint af enhver art, når bare jeg fik en brugbar fil at printe ud fra.
Og så bredte det sig hurtigt til byens foreningsliv, som også fra tid til anden har behov for forskellige former for print, som de almindelige printere, der står i de fleste private hjem, ikke kan klare. De har også tidligere måttet bruge en del penge på at få et professionelt firma til at udføre den slags opgaver for sig.
Det er jo ikke print-forretningen, jeg skal leve af, så mine priser er bestemt konkurrencedygtige, og kunder er helt indstillet på, at jeg ikke kan hjælpe med for eksempel design af reklamer og den slags. Og det samme gælder foreningerne, der heller ikke forventer nogen speciel service fra min side.
For eksempel fik jeg for nylig en forespørgsel fra fodboldklubben her i byen, om jeg kunne levere klistermærker (http://www.print.dk/klistermaerker )i størrelsen 12 gange 12 centimeter. Det kunne jeg sagtens ved at printe ud i fuld bredde på selvklæbende vinyl, hvorefter klubben så selv måtte sidde med en saks og klippe de enkelte klistermærker fra hinanden, for jeg har ikke en maskine til at gøre den slags.
Seneste kommentarer